We wtorek 30 maja br. o godzinie 12 w sali konferencyjnej darłowskiego ratusza odbędzie się XLIX sesja Rady Miejskiej. Jak zwykle sesja rozpocznie się od sprawozdania burmistrza miasta Arkadiusza Klimowicza z podejmowanych działań pomiędzy sesjami RM. W imieniu mieszkańców miasta przedstawiciele zarządów osiedli zgłoszą bieżące wnioski, dotyczące aktualnych spraw i problemów ze swojego terenu. Następnie w ramach trybuny obywatelskiej głos zabiorą mieszkańcy Darłowa. Kolejno radni w toku obrad zajmą się następującymi sprawami i problemami:
wysłuchają informacji powiatowego komendanta Straży Pożarnej, który przedstawi ocenę stanu ochrony przeciwpożarowej Darłowa w oparciu o zdarzenia z 2005 r.,
podejmą uchwałę o powołaniu Młodzieżowej Rady Miasta Darłowo i nadaniu jej statutu,
ustalą nowe stawki dotacji do budynków komunalnych na rok 2006,
dokonają zmiany budżetu miasta na 2006 r.,
rozpatrzą sprawozdanie burmistrza miasta z realizacji uchwał Rady Miejskiej podjętych w roku 2005 i podejmą stosowną uchwałę,
przeanalizują sprawozdanie z realizacji programu współpracy miasta z organizacjami pozarządowymi i przyjmą je lub odrzucą,
rozpatrzą sprawozdanie z działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej za rok 2005,
podejmą uchwałę w sprawie ustalenia opłaty za prowadzone świadczenia w samorządowych przedszkolach,
ustosunkują się do sprawozdania z realizacji zadań ujętych w Miejskim Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za II półrocze 2005 r.,
wyrażą zgodę na zamianę nieruchomości miejskiej z nieruchomością należącą do Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa,
określą górne stawki opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za odbieranie odpadów komunalnych i opróżnianie zbiorników bezodpływowych,
dokonają zmiany w regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie miasta,
wysłuchają informacji na temat przygotowania Darłowa do sezonu letniego,
ustalą stałe obwody wyborcze i ich granice oraz liczbę wybieranych w nich radnych,
podejmą uchwałę w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z kontroli w Przedszkolu nr 2,