Portal informacyjny, największa baza informacji o Darłowie, Darłówku i gminie Darłowo oraz interaktywne plany i mapy.

SERWIS INFORMACYJNY

Ogłoszenia Katalog Foto galeria Mapy

Echo Darłowa

Darłowo - Nova Paka

W ramach programu Commenius, nasze darłowskie Liceum nawiązało współpracę ze szkołą średnią w Novej Pace. 31 września 2009 r, późnym wieczorem rozpoczęła się pierwsza partnerska wizyta naszych przyjaciół z Czech. Młodzież i ich opiekunowie zakwaterowani zostali w pensjonacie „ Nad Wieprzą”. W pierwszym dniu wizyty pokazaliśmy gościom naszą szkołę i wszyscy wzięliśmy się do pracy. Tego dnia tłumaczyliśmy przepisy kulinarne polskie i czeskie na język angielski.

Na drugi dzień zaplanowana była wycieczka do Słowińskiego Parku Narodowego, gdzie największą atrakcją są ruchome wydmy no i oczywiście morze, którego nasi goście w swoim kraju nie mają. Niestety, pogoda nas nie rozpieszczała, wiało i padało ale dzięki temu Czesi zobaczyli jak wygląda prawdziwy bałtycki sztorm. Wróciliśmy mokrzy i zmęczeni ale zadowoleni z wycieczki.

Kolejny dzień to kolejne atrakcje - wizyta w Szkole Morskiej i zwiedzanie statku szkolnego „Franek Zubrzycki II” . Oprócz tego zaoferowaliśmy czeskim przyjaciołom zwiedzanie Darłowa, przeprawę tramwajem wodnym do Darłówka i „rzut oka” na plażę z tarasu hotelu Apollo. Nie zabrakło tez aromatycznej kawy i pysznego sernika.

Rankiem 3.10.2009 grupka młodzieży z naszego LO, nasze koordynatorki projektu, M. Stołowska i A. Łajewska wraz z gośćmi z Nowej Paki wyruszyliśmy autokarem z rewizytą do Czech. Tam zostaliśmy bardzo ciepło przyjęci i zakwaterowani w szkolnym internacie. W czasie wspólnych zajęć tłumaczyliśmy regionalne przepisy kulinarne i przegryzaliśmy przepyszne wypieki ze szkolnej piekarni. Największe wrażenie sprawiły na nas cukiernicze cuda- karmelowe ogrody, czekoladowe zamki i marcepanowe „ gadżety”. Wszystkie posiłki jakie nam serwowano przygotowali uczniowie samodzielnie. Mieliśmy więc okazję skosztowania regionalnych specjałów . Oczywiście Czesi zrewanżowali się nam atrakcjami turystycznymi. W Novej Pace zwiedziliśmy Muzeum Klejnotów i Czeskich Kukieł.

Zorganizowano nam „Dreptanie po górach” czyli wycieczkę do „Czeskiego Raju”. A Czeski Raj to gęsto zalesiony rezerwat przyrody, pełen prawdziwych cudów natury: skał o fantastycznych kształtach, tworzących całe skalne miasta (największe w regionie są Prachovske Skaly), malowniczych dolin i ciasnych wąwozów. Wędrując przez Czeski Raj niemal co krok natykaliśmy się też na pamiątki historii, przede wszystkim stare, tajemnicze zamki, wznoszone na wzgórzach.

Byliśmy również z Pradze, przepięknej stolicy Czech. Głównym punktem wycieczki był spacer po Moście Karola i Hradczanach. Niestety, nie widzieliśmy prezydenta Czech choć trafiliśmy na zmianę warty pod Jego pałacem.

Wróciliśmy do Darłowa zmęczeni i szczęśliwi. Poznaliśmy nowych przyjaciół i zwiedziliśmy piękne zakątki.

MBB oraz Ola i Dominika
Darłowo, ED 10/2009

Auta Retro

strona główna

o nas

reklama

kontakt

Serwis informacyjny o Ziemi Darłowskiej

infopomorze.pl | iwczasy.pl | plan.darlowo.pl | plan.dabki.info | plan.wicie.info