Portal informacyjny, największa baza informacji o Darłowie, Darłówku i gminie Darłowo oraz interaktywne plany i mapy.

  SERWIS INFORMACYJNY

  INFORMACJE DLA TURYSTÓW

  BAZA NOCLEGOWA

  MAPY I PLANY

  DZIAŁ OGŁOSZEŃ

  REKLAMA

Auta Retro

REKLAMY

"Lidia" HOTEL SPA w Darłówku
"Lidia" HOTEL SPA w Darłówku

Ogłoszenia Katalog Foto galeria Mapy

 

Echo Darłowa

Prosto z sesji

XXIII zwyczajna sesja Rady Miejskiej odbyła się w darłowskim ratuszu w miniony wtorek 18 listopada 2008 r. Obrady prowadził jej przewodniczący Zbigniew Grosz. W posiedzeniu uczestniczyli: 14 - Radnych Rady Miejskiej, burmistrz miasta i jego zastępca, sekretarz miasta, skarbnik, radca prawny, kierownicy referatów i szefowie miejskich spółek oraz jednostek organizacyjnych, przewodniczący zarządów osiedli, dyrektorzy szkół samorządowych oraz mieszkańcy. Po zatwierdzeniu protokołów z poprzednich sesji z 16 września, 7 października i 20 października br. przyjęto nieco zmieniony porządek dzienny. Obrady rozpoczęto od sprawozdania burmistrza Arkadiusza Klimowicza z działań pomiędzy sesjami.

Inwestycje komunalne

Obecnie trwają prace związane z realizacją inwestycji p.n. „Budową wielorodzinnego budynku mieszkalnego (budownictwo socjalne) w Darłowie”, których wykonawcą jest Przedsiębiorstwo Produkcyjne „SELFA” Sp. z o.o., z Koszalina. Umowny termin realizacji inwestycji ustalony został na dzień 30.10.2009 r. Przekazanie placu budowy nastąpiło w dniu 26.06.2008 r. Zakres robót obejmuje budowę 4 budynków wielorodzinnych mieszkalnych wraz z infrastrukturą techniczną. Budynki wyposażone będą w instalacje wody zimnej i ciepłej, instalację kanalizacji, elektryczną, instalację gazu wraz z kotłem gazowym i instalacją c.o. W chwili obecnej Wykonawca na poszczególnych obiektach wykonał stan surowy zamknięty wraz z przyłączami wod. – kan. Tempo robót jest zgodne z harmonogramem. Na poszczególnych budynkach zaawansowanie procentowe robót przedstawia się następująco: budynek nr 1 – 47 %, budynek nr 2 - 46%, budynek nr 3 – 35%, budynek nr 4 -35%, przyłącza do kanalizacji deszczowej – 22%, przyłącza do kanalizacji sanitarnej – 79%. Wartość umowna zamówienia wynosi brutto: 2 392 589,76 zł. Na dzień 14.11.2008 r. Wykonawca wykonał roboty na kwotę 983 847 zł brutto, co stanowi 41% zaawansowania finansowego robót. Wykonawca gwarantuje terminowe zrealizowanie zamówienia.

W dniu 3 października br. przekazany został plac budowy i rozpoczęte zostały prace budowlane związane z „Modernizacją budynku położonego przy ul. Moniuszki 7B”. Wykonawcą został Ireneusz Olszewski prowadzący działalność gospodarczą pn. Zakład Ogólnobudowlany z siedzibą w Sławnie. Wartość robót budowlanych opiewa na kwotę 98.521,55zł. Prace potrwają do końca listopada br. Inspektorem nadzoru zostało Przedsiębiorstwo Usługowo Produkcyjne „EKOBUD” z Koszalina. Z pomieszczeń w tym budynku korzysta zasłużony dla Ziemi Darłowskiej, najlepszy w Polsce kobiecy Klub Kolarski.

W dniu 10 października br. przeprowadzony został odbiór końcowy zrealizowanej inwestycji pn. „Przebudowa odcinka ul. Wilków Morskich w Darłowie”. Wykonawcą inwestycji było Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjno – Drogowych „KRĘŻEL” Sp. z o.o. z Kobylnicy. Wartość robót wyniosła 68.397 zł.

W dniu 28 października br. przekazany został plac budowy i rozpoczęte zostały prace budowlane związane z „Budową boiska z nawierzchnią ze sztucznej trawy przy Szkole Podstawowej Nr 3 w Darłowie” w ramach programu BLISKO BOISKO. Wartość robót budowlanych opiewa na kwotę 648.074 zł. Wykonawcą robót jest firma Media Stadion Sp. z o.o. ze Szczecina. Natomiast inspektorem nadzoru zostało Przedsiębiorstwo Usługowo Produkcyjne „EKOBUD” z Koszalina.

W dniu 10 listopada br. ogłoszony został przetarg nieograniczony na „Wykonanie projektu budowlanego budowy drugiego etapu drogi dojazdowej do portu morskiego w Darłowie (odcinek od ul. Lotników Morskich do rzeki Grabowej). Termin składania ofert wyznaczony został na dzień 21 listopada br. na godz. 10:30.

W dniu 14 listopada br. ogłoszony został przetarg nieograniczony na „Wykonanie projektu budowlanego budowy trzeciego etapu drogi dojazdowej do portu morskiego w Darłowie (odcinek łączący drogę wojewódzką Nr 203 z ulicą Lotników Morskich). Termin składania ofert wyznaczony został na dzień 28 listopada br. na godz. 10:30.

Miasto Darłowo przygotowuje się do realizacji projektu polegającego na przebudowie  ulicy Mickiewicza i ulicy Długiej. Łączna długość przebudowanych ulicy wyniesie: 927 mb w tym: ul. Mickiewicza: 229 mb, ul. Długa: 698 mb. Całkowita wartość zadania oszacowana została na kwotę 3,5 mln. zł. Planowana kwota wsparcia w ramach ProgramuWieloletniego"NARODOWY PROGRAM PRZEBUDOWY DRÓG LOKALNYCH  2008 - 2011"wyniesie 1,75 mln. zł. Planowana realizacja projektu ustalona została na okres od lutego do listopada 2009 r.

Przy okazji burmistrz poinformował radę, że w najnowszym rankingu ogłoszonym przez Pismo Samorządu Terytorialnego „ Wspólnota” Darłowo znalazło się na 12 miejscu wśród małych miast w Polsce, których wydatki majątkowe (inwestycje) są w największym procencie finansowane ze środków zagranicznych. W Darłowie stanowi on ponad 82%.

  Sprzedaż nieruchomości i lokali mieszkaniowych

Od ostatniej Sesji Rady Miejskiej sprzedano następujące nieruchomości niezabudowane i zawarto akty notarialnepołożone przy ulicach: Chabrowa 7 – 81.000 zł, Chabrowa 15 – 90.900 zł, Juliana Fałata 4 – 75.750 zł, Księżnej Zofii 1- 61.610 zł.

Sprzedano także następujące lokale mieszkalne położone przy ulicach:Stanisława Wyspiańskiego 5/28, 5/92, 5/122, Leśna 23/1, 23/4, 23/5, 23/6, 25/5, aleje Wojska Polskiego 11/2, Rynkowa 6A/3, 6A/13, 11B/8, 11C/1, Wałowa 114/4, Powstańców Warszawskich 63/8, M. C. Skłodowskiej 41/6, 40-43/1, Portowa 4/6, 4/8, Hanki Sawickiej 7D/10, 7C/7, Pocztowa 6C/13, Morska 85-89/3, 85-89/10, 87/10, Emilii Plater 6/1, 14/1, 14/3, 14/4, 14/5, Stefana Żeromskiego 17-19/1.

Sprzedano też 4 nieruchomości na polepszenie warunków posiadanej nieruchomości położone przy- ul Juliana Fałata 9 – 13.508 zł, Ojca Damiana Tynieckiego 6-8 – 11.890 zł. Ponadto wydano 4 decyzje o przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności w tym: ul. Henryka Wieniawskiego 10 – 1.697 zł.

Oświata i sprawy społeczne

Zakupiono samochód Renault Trafic przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych w ramach programu wyrównywania różnic między regionami – likwidacja barier transportowych, o wartości 99.800 zł, z czego 64.870 to kwota przyznana przez starostwo powiatu w Sławnie ze środków PFRON. Samochód został przekazany do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Darłowie. W chwili obecnej dowożone są 4 osoby niepełnosprawne do Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Koszalinie i 1 osoba do Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Podgórkach. Na 8 złożonych wniosków o dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych pracowników przyznano pracodawcom dofinansowanie w łącznej kwocie 46.616 zł. W okresie pomiędzy sesjami odbyły się 2 spotkania Miejskiej Rady Sportu oraz spotkanie burmistrza miasta z młodzieżą polsko-niemiecką.

W dniach 26 i 27.09.2008 r. odbyła się VI edycja programu “Podziel się posiłkiem”. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Darłowie wraz z Bankiem Żywności przeprowadził zbiórkę artykułów spożywczych w sklepach NETTO, LIDL, BIEDRONKA, ABC, BATO. W zbiórce uczestniczyło 35 osób m.in. wolontariusze ze szkół: Zespół Szkół im. S. Żeromskiego, Miejskie Gimnazjum im. S. Dulewicza oraz Zespół Szkół Morskich i pracownicy MOPS. Zabrano 853 kg żywności, którą przekazano dla 23 rodzin wielodzietnych oraz dla Domu Dziecka i Warsztatów Terapii Zajęciowej “AKSON”. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej przekazał dla najuboższych mieszkańców Darłowo w miesiącach październik – listopad następujące towary: mleko - 11.520 l, mąka – 1.760 kg, makaron – 5.280 kg, płatki kukurydziane – 1.960 kg, kasza – 720 kg, ser żółty –1.474 kg, cukier – 4.800 kg, zupa krem – 1.247 kg, ketchup – 660 kg, barszcz czerwony – 720 kg. Na początku nowego roku szkolnego 20-tu uczniów otrzymało dofinansowanie w ramach Rządowego Programu Dofinansowania zakupu podręczników dla dzieci rozpoczynających roczne przygotowanie przedszkolne w klasach I-III. Referat oświaty i spraw społecznych uzyskał warunkową zgodę Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Sławnie na prowadzenie zajęć opiekuńczo-wychowawczych w miejskiej świetlicy. Przy udziale Doroty Kuriaty – pełnomocnika burmistrza ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi przeprowadzono szkolenie dla nauczycieli wszystkich placówek. Celem szkolenia było nabycie umiejętności pozyskiwania środków finansowych z UE.   Z okazji Dnia Edukacji Narodowej odbyło się uroczyste spotkanie władz miasta (burmistrza i przewodniczącego Rady Miejskiej) z dyrektorami placówek i nagrodzonymi nauczycielami. Wręczono 16 nagród w łącznej wysokości 19.600 zł.

Rozpatrzono 150 wniosków na socjalne stypendium szkolne. 10 wniosków zakwalifikowano na kwotę 128 zł, reszta za kwotę 121 zł.

Przeprowadzono dwudniową lustrację obiektów oświatowych pod kątem potrzeb remontowych.

Przeprowadzono spotkanie dyrektorów placówek oświatowych z kierownikiem referatu. Tematem spotkania było prowadzenie dokumentacji oświatowej (arkuszy organizacyjnych) i sprawy bieżące.

15 października 2008 r. odbyło się spotkanie, na którym zostały wręczone nagrody dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów za udział i w kampanii „Trzeźwy umysł”.

Od października rozpoczęła się realizacja projektu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki „Cobol School English Club” dla dzieci z Miejskiej Świetlicy. Projekt obejmuje: bezpłatny kurs języka angielskiego dla 30 dzieci, utworzenie klubu, organizacja Festiwalu Piosenki Angielskiej, Konkurs wiedzy o Wielkiej Brytanii.

Wysłano wniosek do Ministerstwa Sportu i Turystyki o dofinansowanie zajęć sportowo – rekreacyjnych dla uczniów szkół podstawowych, gimnazjów i ponadpodstawowych.

Pomiędzy sesjami odbyły się 3 spotkania Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Gospodarka komunalna i mieszkaniowa.

Zakończyła się II edycja konkursu „Pomóżmy kasztanowcom zakwitnąć”. Konkurs był skierowany do uczniów szkół podstawowych z terenu miasta. Celem konkursu jest ochrona i pielęgnacja kasztanowców oraz zwalczanie szkodnika kasztanowców szrotówka kasztanowcowiaczka. Najwięcej liści kasztanowca zebrała klasa IV ze Szkoły Podstawowej w Darłówku - 1896 kg i tym samym zajęła I miejsce w konkursie, II miejsce zajęła klasa VI a ze Szkoły Podstawowej Nr 3 w Darłowie, która zebrała 933 kg, III miejsce zajęła klasa IV d również ze Szkoły Podstawowej Nr 3 w Darłowie, klasa zebrała 812 kg. Nagrodami w konkursie są wycieczki, na które pojadą dzieci w przyszłym roku.

W ramach pielęgnacji terenów zieleni miejskiej wykonano następujące prace: koszenie trawników o łącznej powierzchni 148 895 m², utrzymano czystość w parkach i zieleńcach, pielęgnowano rabaty kwiatowe, frezowano stare pnie drzew przy ul. Zielonej, Szymanowskiego, Parku Gminnym, i przy pl. Piłsudskiego, posadzono 25 szt. drzew i 821 szt. krzewów na terenach zieleni miejskiej przy ul.: Wieniawskiego, Skłodowskiej, Wojska Polskiego i przy pl. J. Piłsudskiego.

Ponadto burmistrz poinformował, że zgodnie z Zarządzeniem Nr 0151/GKM/1188/08 Burmistrza Gminy Miasta Darłowo z dnia 31 października 2008 r. i zgodnie z założeniami gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Miasta Darłowo” – od 1 marca 2009 r. obowiązywać będzie stawka bazowa czynszu za wynajem 1 m² powierzchni użytkowej lokalu mieszkalnego w komunalnym zasobie mieszkaniowym miasta Darłowo w wysokości7,14 zł. miesięcznie. Następuje wzrost stawki o 1,65 zł od stawki 5,49 zł obowiązującej od 1 lipca 2008 r. do 28 lutego 2009 r.                                                                     

Zgodnie z § 14 a Uchwały nr XL III /413/2002 r. Rady Miejskiej w Darłowie z dnia 29 kwietnia 2002 r.( z późn. zm.) w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Miasta Darłowo - na wniosek najemcy w miesiącu październiku burmistrz zaopiniował pozytywnie 1 wniosek o udzielenie obniżki czynszu, na okres 12 miesięcy (o 15% uiszczanej stawki przez najemcę).

Zgodnie  Zarządzeniem nr 0151/GKM/1117/08 Burmistrza Miasta Darłowo z dnia 24.09.2008 r. w sprawie umorzenia zadłużenia zmarłej Bożenie Szwatońskiej z tytułu opłat czynszowych lokalu mieszkalnego przy ul. Zamkowej 5/7 w Darłowie – na podstawie § 2 ust 1. pkt.3 , § 5 ust. 4 uchwały Nr III/18/06 Rady Miejskiej w Darłowie z dnia 27 grudnia 2006 r. w sprawie określenia szczegółowych zasad i trybu umarzania wierzytelności gminy Miasto Darłowo oraz jej jednostek organizacyjnych, do których nie stosuje sie przepisów ustawy – Ordynacja podatkowa oraz udzielenia innych ulg, - burmistrz wyraził zgodę na umorzenie zadłużenia w wysokości - 10.334,18 zł powstałego z tytułu najmu w/w lokalu mieszkalnego. Na wymienioną powyżej kwotę składa się: zaległość podstawowa- 3.225,93 zł, odsetki -84,52 zł , zaległość sądowa 4.689,10 zł ,odsetki – 854,85 zł , koszty sądowe 81,00 zł, koszty adwokackie 1.200,00 zł, koszty komornicze – 198,78zł.

Ponadto w ramach modernizacji i remontów terenów komunalnych 17.09.2008 r. podpisano umowę z Zakładem Inżynieryjno-Budowlanym F. Dorosiński i wykonano - Budowa parkingu przy Al. Wojska Polskiego 5-7 za - 30.000 zł;  25.09.2008 r. podpisano porozumienie z Zarządem Dróg Powiatowych na „Remont chodnika przy ul. Żeromskiego na odcinku od ul. Wojska Polskiego do ul. Stodolnianej – za sumę 100.000 zł; Przedsiębiorstwo „Drobet” T. Broś, zgodnie z umową „Utrzymanie bieżące, konserwacja i remonty dróg na terenie miasta Darłowo” przeprowadziło: remont chodnika na ul. Żeromskiego od Placu Piłsudzkiego do ul. Stodolnianej za 93.000 zł. Przeprowadzono też remont chodnika i parkingu przy ul. Moniuszki za – 170.000 zł, utwardzono nawierzchnię ul. Kopernika – 40.000 zł, (jednocześnie przy tej ulicy MPGK dokonało wymiany kanalizacji sanitarnej za sumę 170 tys. zł); wyrównano nawierzchnię dróg gruntowych i utwardzono kruszywem ul. Polną za kwotę 41.000 zł oraz przeprowadzono remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych - 1.940 zł. Następnie  17 09.2008 r. podpisano porozumienie z Zachodniopomorskim Zarządem Dróg Wojewódzkich na ”Przebudowę - remont chodnika ul. O.D. Tynieckiego za kwotę - 130.000 zł, (na ten cel Urząd Miasta przekazał- 30.000 zł). Ponadto oznakowano część miasta przez firmę „Trafic” ze Słupska za sumę – 10.600 zł oraz przeprowadzono transport i kruszenie gruzu o masie 1.400 ton  przez Przedsiębiorstwo Transportowo - Handlowym LEWAR, Ryszard Szczygieł - 46.000 zł. Pomiędzy sesjami do kasy miasta z tytułu wydanych z decyzji za zajęcie pasa drogowego w miesiącach: wrzesień i październik wpłynęły kwoty: z dróg powiatowych -3.000 zł i gminnych -12.630 zł.

 

L. Walkiewicz
Darłowo, ED 11/2008

Auta Retro

strona główna

o nas

reklama

kontakt

Serwis informacyjny o Ziemi Darłowskiej

infopomorze.pl | iwczasy.pl | plan.darlowo.pl | plan.dabki.info | plan.wicie.info
mapa.gmina.darlowo.pl

 

 

 

Wszelkie prawa zastrzeżone. © 2005-2009 www.infodarlowo.pl, www.infopomorze.pl