Portal informacyjny, największa baza informacji o Darłowie, Darłówku i gminie Darłowo oraz interaktywne plany i mapy.

  SERWIS INFORMACYJNY

  INFORMACJE DLA TURYSTÓW

  BAZA NOCLEGOWA

  MAPY I PLANY

  DZIAŁ OGŁOSZEŃ

  REKLAMA

Auta Retro

REKLAMY

"Lidia" HOTEL SPA w Darłówku
"Lidia" HOTEL SPA w Darłówku

Ogłoszenia Katalog Foto galeria Mapy

 

Echo Darłowa

W najbliższych latach w Darłowie dalszej znacznej poprawie ulegnie portowa infrastruktura

Po zakończeniu negocjacji i porozumieniu się ze stroną rządową Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz przedstawił kilka dni temu uzgodnienia kształtu Kontraktu terytorialnego dla województwa zachodniopomorskiego.

Dokument zawiera 27 kluczowych przedsięwzięć dla rozwoju Pomorza Zachodniego na tzw. liście podstawowej oraz kolejne 21 na liście rezerwowej, które będą realizowane w następnej kolejności. Wśród nich znajdują się inwestycje drogowe, kolejowe, związane z gospodarką wodną, Odrzańską Drogą Wodną, ochroną zdrowia, a także wspierające rozwój Szczecińskiego Obszaru Metropolitarnego. Wartość kontraktu terytorialnego dla Województwa Zachodniopomorskiego to kwota 24,2 mld zł.  Kontrakt jest dokumentem otwartym. Prowadzone są jeszcze negocjacje z Komisją Europejską dotyczące perspektywy na lata 2014-2020 - powiedział marszałek województwa Olgierd Geblewicz. 
Do najważniejszych zadań związanych z rozwojem infrastruktury drogowej w województwie zachodniopomorskim należeć będzie budowa drogi ekspresowej S6 Szczecin-Koszalin wraz z obwodnicą Koszalina i Sianowa, a także budowa obwodnic Szczecinka (w ciągu drogi S11) oraz Wałcza (w ciągu drogi S10). Najtrudniejszym elementem negocjacji było zapewnienie środków na budowę tunelu w Świnoujściu, łączącego wyspy Wolin i Uznam. Podstawowym źródłem finansowania budowy tunelu będzie budżet państwa, co oczywiście nie przekreśla w ramach renegocjacji dofinansowania projektu ze środków unijnych. Wartość inwestycji w Świnoujściu to kwota 780 mln zł. Inwestycje kolejowe koncertować się będą na rozwijaniu dwóch kluczowych połączeń na liniach: Szczecin -Poznań oraz Szczecin - Wrocław.                                                                       Przedsięwzięcia związane z gospodarką morską to m.in.: modernizacja toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 m, rozbudowa infrastruktury zespołu portowego Szczecin-Świnoujście, poprawa dostępu do portu w Szczecinie i portu w Świnoujściu, modernizacja portu w Darłowie. Łączna wartość przedsięwzięć związanych z gospodarką morską wyniesie 3,41 mld zł. Obok projektów infrastruktury transportowej na liście podstawowej znalazły się projekty dotyczące ochrony zdrowia w tym rozbudowa ratownictwa medycznego w szpitalu w Zdunowie czy utworzenie szpitalnego oddziału ratunkowego w Szpitalu Regionalnym  w Kołobrzegu. Trzy obszary: badania i rozwój, kultura i infrastruktura sportowa podlegają dalszym negocjacjom ze stroną rządową. Kontrakt zostanie prawdopodobnie podpisany w październiku 2014 r.

W ramach infrastruktury morskiej jako priorytetową uznano Modernizację portu w Darłowie o wartości projektu: 43 mln zł. Przedmiotem planowanej inwestycji będzie - remont istniejących nabrzeży w Porcie Morskim Darłowo w celu wykorzystania i zwiększenia zdolności przeładunkowych Portu Darłowo.  Planuje się remont/przebudowę nabrzeży: południowego - dł. 45,9 m, gdyńskiego - dł. 187,5 m, szczecińskiego - dł. 176,3 m, przebudowę sieci wodociągowej, kanalizacyjnej i elektrycznej, wykonanie oświetlenia oraz przebudowę układu drogowego wzdłuż nabrzeży objętych remontem.  W zakres projektu wchodzi również budowa drogi dojazdowej (pełna infrastruktura techniczna) do Portu Morskiego w Darłowie wraz z budową nabrzeża typu ciężkiego i placem manewrowym: - budowa drogi na odcinku  710 m (szerokości 7 m) od ronda na ulicy Lotników Morskich do Portu Morskiego (plac manewrowy) i dalej wzdłuż brzegu (nabrzeże refulacyjne) aż do ujścia rzeki Grabowej do rzeki Wieprzy. Nowe nabrzeże ciężkie zaprojektowano jako konstrukcję składającą się ze stalowej ścianki szczelnej zwieńczonej żelbetowym oczepem z płytą odciążającą (oczep typu kątowego) i kotwionej kotwami mikropalowymi. Długość nabrzeża - 120 m. Projekt obejmuje również umocnienie brzegu bez możliwości cumowania. Darłowski port doceniono w Szczecinie i w Warszawie! Spodziewamy się uzyskać nawet 85% dofinansowania z funduszu unijnego - powiedział burmistrz Darłowa Arkadiusz Klimowicz i dodał, że jest to szansa na powstanie nowych, całorocznych miejsc prac.

 

Leszek Walkiewicz
Darłowo, ED 10/2014

Auta Retro

strona główna

o nas

reklama

kontakt

Serwis informacyjny o Ziemi Darłowskiej

infopomorze.pl | iwczasy.pl | plan.darlowo.pl | plan.dabki.info | plan.wicie.info
mapa.gmina.darlowo.pl

 

 

 

Wszelkie prawa zastrzeżone. © 2005-2009 www.infodarlowo.pl, www.infopomorze.pl